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Colorado Springs to host DEL 15, two Intelligence, Surveillance, and Reconnaissance Squadrons


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The U.S. Space Force’s Space Delta 15, activated in March 2023, is expected to be permanently based at Schriever Space Force Base, Colorado, along with the new 75th Intelligence, Surveillance, and Reconnaissance Squadron. Additionally, the service expects the 74th ISR Squadron, activated in November 2022, to be based at Peterson Space Force Base, Colorado.
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    • By NASA
      9 min read
      Preparations for Next Moonwalk Simulations Underway (and Underwater)
      Read the article in English here.
      Los astronautas de la NASA Butch Wilmore y Suni Williams llegaron al laboratorio orbital el 6 de junio a bordo de la nave Boeing Starliner tras despegar el 5 de junio del Complejo de Lanzamiento Espacial-41 de la Estación Espacial de Cabo Cañaveral, en Florida.
      Durante el vuelo de Starliner a la estación espacial, los ingenieros observaron que algunos de los propulsores de la nave no funcionaban como se esperaba y también se observaron varias fugas en el sistema de helio de Starliner. Desde entonces, los equipos de ingeniería de la NASA y Boeing han llevado a cabo varias pruebas de los propulsores, así como revisiones exhaustivas de los datos para comprender mejor la nave espacial. Mientras los ingenieros se esfuerzan por resolver los problemas técnicos antes del regreso del Starliner a la Tierra, el dúo de astronautas ha estado trabajando con la tripulación de la Expedición 71, realizando investigaciones científicas y actividades de mantenimiento.
      La NASA tiene previsto llevar a cabo dos revisiones: una del junta de control del programa y una revisión del estado de preparación para el vuelo de la agencia, antes de decidir cómo regresará de manera segura a Wilmore y Williams de la. La NASA espera tomar una decisión sobre el curso a seguir a finales de agosto.
      He aquí algunas preguntas frecuentes sobre su misión.
      Sobre la misión y su retraso
      ¿Qué es la prueba de vuelo tripulado Boeing de la NASA?
      La la prueba de vuelo tripulado Boeing de la NASA despegó el 5 de junio y es el primer vuelo con astronautas de la nave Starliner a la Estación Espacial Internacional. La prueba de vuelo tiene como objetivo demostrar que el sistema está preparado para misiones de rotación a la estación espacial. La NASA quiere que, además de las naves Soyuz de Roscosmos, haya dos naves estadounidenses capaces de transportar astronautas para garantizar una tripulación permanente a bordo del complejo orbital.
      ¿Cuáles son los objetivos de la prueba de vuelo tripulado?
      Esta prueba de vuelo tiene por objeto demostrar la aptitud del Starliner para ejecutar una misión de rotación de seis meses a la estación espacial. Los objetivos de la prueba de vuelo se desarrollaron para respaldar el proceso de certificación de la NASA y recopilar los datos de rendimiento necesarios para evaluar la preparación antes de los vuelos de larga duración.
      ¿Por qué la prueba de vuelo tripulado permanecerá más tiempo del previsto a bordo de la estación espacial?
      Durante el vuelo de Starliner a la estación espacial, algunos de los propulsores de la nave no funcionaron como se esperaba y se observaron varias fugas en el sistema de helio de Starliner. Aunque la duración inicial de la misión estaba prevista en torno a una semana, no hay prisa por traer de vuelta a casa a la tripulación, por lo que la NASA y Boeing se están tomando un tiempo extra para aprender sobre la nave espacial. Se trata de una lección aprendida del accidente del transbordador espacial Columbia. Nuestros equipos de la NASA y Boeing están estudiando minuciosamente los datos de las pruebas y análisis adicionales en el espacio y en tierra, proporcionando a los gestores de la misión datos para tomar la mejor y más segura decisión sobre cómo y cuándo traer de vuelta a casa a la tripulación.
      Si se diera una emergencia en la estación espacial, ¿cómo volverían Butch y Suni a casa?
      El Starliner sigue siendo la principal opción para Butch y Suni si se produjera una emergencia y tuvieran que abandonar rápidamente la estación. No existe una necesidad urgente de traerlos a casa, y la NASA está utilizando el tiempo extra para comprender los problemas técnicos de la nave espacial antes de decidir un plan de regreso.
      ¿Cuánto tiempo podrían permanecer Butch y Suni en la estación espacial si no regresan a bordo de Starliner?
      Si la NASA decidiera devolver la nave Starliner sin tripulación, Butch y Suni permanecerían a bordo de la estación hasta finales de febrero de 2025. La NASA replanificaría la misión SpaceX Crew-9, enviando solo dos tripulantes en lugar de cuatro a finales de septiembre. Butch y Suni regresarían a la Tierra tras el incremento programado para Crew-9 a principios del próximo año.
      ¿Se quedarán Butch y Suni en el espacio hasta 2025?
      No se ha tomado ninguna decisión. La NASA sigue evaluando todas las opciones a medida que aprende más sobre el sistema de propulsión de Starliner. Butch y Suni podrían regresar a bordo de Starliner, o podrían volver como parte de la misión SpaceX Crew-9 de la agencia a principios del año que viene.
      ¿Puede Starliner volar sin astronautas?
      Sí, Starliner puede desacoplarse y abandonar la órbita de forma autónoma, si la NASA decide que la nave regrese sin tripulación.
      ¿Podría la NASA enviar una nave SpaceX Dragon para traer de vuelta a Butch y Suni?
      If NASA decides to return them aboard a SpaceX Dragon, NASA will replan its SpaceX Crew-9 mission by launching only two crew members in late September instead of four. Butch and Suni would then return to Earth after the regularly scheduled Crew-9 increment early next year.
      ¿Por qué necesita la NASA dos sistemas de transporte de tripulación?
      The main goal of the agency’s Commercial Crew Program is two, unique human spaceflight systems. Should any one system encounter an issue, NASA still has the capability to launch and return crew to ensure safety and a continuous human presence aboard the International Space Station.
      Sobre los astronautas
      ¿Están Butch y Suni atrapados en la estación espacial?
      No, Butch y Suni están a salvo a bordo de la estación espacial, trabajando junto a la tripulación de la Expedición 71. También han participado activamente en las pruebas y reuniones técnicas del Starliner. Butch y Suni podrían volver a casa a bordo de la nave Starliner en caso de emergencia. La agencia también dispone de otras opciones de regreso, en caso necesario, tanto para la planificación de contingencias como para el regreso en condiciones normales.
      ¿Están preparados Suni y Butch para una estancia más larga en la estación?
      Butch y Suni ya han realizado dos estancias de larga duración a bordo de la estación. Los astronautas de la NASA se embarcan en misiones plenamente conscientes de los diversos escenarios que podrían materializarse. Esta misión no es diferente, y entendían las posibilidades e incógnitas de este vuelo de prueba, incluyendo la posibilidad de permanecer a bordo de la estación más tiempo del previsto.
      ¿Cuánto duraría una estancia prolongada de Butch y Suni en comparación con la duración de otras misiones en la estación espacial?
      Una estancia típica a bordo de la Estación Espacial Internacional es de unos seis meses, y algunos astronautas de la NASA han permanecido en la estación espacial durante misiones de mayor duración. Las misiones anteriores han proporcionado a la NASA gran cantidad de datos sobre los vuelos espaciales de larga duración y sus efectos en el cuerpo humano, que la agencia aplica a cualquier misión con tripulación.
      ¿Tienen los astronautas todo lo que necesitan (por ejemplo, comida, ropa, oxígeno, artículos personales, etc.)?
      Sí. La Estación Espacial Internacional está bien provista de todo lo que necesita la tripulación, incluidos alimentos, agua, ropa y oxígeno. Además, la NASA y sus socios de la estación espacial lanzan con frecuencia misiones de reabastecimiento al complejo orbital con suministros y carga adicionales.
      Recientemente, llegaron a la estación una nave espacial Cygnus de Northrop Grumman que transportaba 3.720 kilogramos (8.200 libras) de alimentos, combustible, suministros y material científico, y una nave espacial de reabastecimiento Progress que transportaba 2.721 kilogramos (6.000 libras) de carga. La NASA tiene previstas misiones adicionales de SpaceX de reabastecimiento durante lo que queda de 2024.
      ¿Qué están haciendo a bordo de la estación espacial?
      La tripulación sigue supervisando los sistemas de vuelo del Starliner y recopilando datos de rendimiento para la certificación de sistemas. La NASA también está aprovechando el tiempo extra de Butch y Suni a bordo del laboratorio orbital, donde han completado varios experimentos científicos, tareas de mantenimiento y han colaborado en los preparativos de las caminatas espaciales. Algunos de los experimentos científicos que han llevado a cabo recientemente incluyen nuevas formas de producir cables de fibra óptica y el cultivo de plantas a bordo del complejo orbital.
      ¿Pueden hablar con sus familiares y amigos?
      Butch y Suni disfrutan de muchas de las comodidades que tenemos aquí en la Tierra. Pueden enviar correos electrónicos, llamar por teléfono y hacer videoconferencias con sus familiares y amigos cuando tienen tiempo libre a bordo de la Estación Espacial Internacional.
      Sobre el plan de regreso
      ¿Cuáles son las otras opciones para traer de vuelta a Butch y Suni?
      La NASA dispone de dos sistemas estadounidenses de transporte espacial capaces de transportar tripulación a la estación y de vuelta. Aunque no se ha tomado ninguna decisión, la NASA está considerando varias opciones para hacer regresar a Butch y Suni de la estación espacial, incluido su retorno a bordo de la nave Starliner, si se autoriza, o como parte de la misión SpaceX Crew-9 de la agencia en febrero de 2025.
      ¿Es más seguro traerlos a casa a bordo de una nave Dragon de SpaceX?
      Los vuelos de prueba tripulados son intrínsecamente arriesgados y, aunque las misiones de rotación puedan parecer rutinarias, tampoco están exentas de riesgos. Es competencia de la NASA evaluar ese riesgo antes de cada vuelo y determinar si es aceptable para la tripulación.
      ¿Qué otras medidas está tomando la NASA para traerlos a casa?
      La NASA ajustó el lanzamiento de la Tripulación-9 de SpaceX y el regreso de la Tripulación-8 de la agencia, lo que permite más tiempo para finalizar los planes de regreso de Starliner. La NASA también está examinando las asignaciones de tripulación para garantizar que Butch y Suni puedan regresar con Crew-9 si fuera necesario.
      Para consultar el blog de la NASA y obtener más información sobre la misión (en inglés), visita: https://www.nasa.gov/commercialcrew
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    • By NASA
      2 min read
      Preparations for Next Moonwalk Simulations Underway (and Underwater)
      An automated fiber placement machine on an industrial robot is seen at Fives Machining Systems Inc. Fives is one of the new partners joining a NASA project that explores ways to speed up the production of composite aircraft.Fives Machining Systems Inc. Gulfstream Aerospace Corporation and Fives Machining Systems Inc. have joined 20 other organizations to support NASA’s Hi-Rate Composite Aircraft Manufacturing (HiCAM) project.
      The project is addressing industry’s needs to meet growing demand for air travel, replace aging airliners, and secure U.S. competitiveness in the commercial aircraft industry.  
      NASA and its partners are collaborating and sharing costs to increase the manufacturing rate for aircraft components made from composite (nonmetallic) materials. Gulfstream and Fives are the newest members in a public-private partnership called the Advanced Composites Consortium. 
      Advanced Composites Consortium
      Members of the Consortium have significant and unique expertise in aircraft design, manufacturing, certification, testing, and tool development, with the new members bringing important new insights and capabilities to the team.   
      “By partnering with U.S. industry, academia, and regulators, we’ll increase the likelihood of impacting the next generation of transports,” said Richard Young, manager for NASA’s HiCAM project, which oversees the consortium.
      The team is currently competing concepts to determine which technologies will have the greatest impact on manufacturing rates. Once the most promising concepts are selected, they’ll be demonstrated at full scale.
      The project and Advanced Composites Consortium contribute to NASA’s Sustainable Flight National Partnership by enabling broader use of lightweight composite airframes, which will reduce fuel consumption and carbon emissions, improving air quality and the environment.
       HiCAM is managed under NASA’s Advanced Air Vehicles Program.
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      Last Updated Aug 22, 2024 EditorJim BankeContactRobert Margettarobert.j.margetta@nasa.gov Related Terms
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    • By NASA
      The NASA Science Mission Directorate (SMD) instituted the Entrepreneurs Challenge to identify innovative ideas and technologies from small business start-ups with the potential to advance the agency’s science goals. Geolabe—a prize winner in the latest Entrepreneurs Challenge—has developed a way to use artificial intelligence to identify global methane emissions. Methane is a greenhouse gas that significantly contributes to global warming, and this promising new technology could provide data to help decision makers develop strategies to mitigate climate change.
      SMD sponsored Entrepreneurs Challenge events in 2020, 2021, and 2023. Challenge winners were awarded prize money—in 2023 the total Entrepreneurs Challenge prize value was $1M. To help leverage external funding sources for the development of innovative technologies of interest to NASA, SMD involved the venture capital community in Entrepreneurs Challenge events. Numerous challenge winners have subsequently received funding from both NASA and external sources (e.g., other government agencies or the venture capital community) to further develop their technologies.
      Each Entrepreneurs Challenge solicited submissions in specific focus areas such as mass spectrometry technology, quantum sensors, metamaterials-based sensor technologies, and more. The focus areas of the latest 2023 challenge included lunar surface payloads and climate science.
      A recent Entrepreneurs Challenge success story involves 2023 challenge winner Geolabe—a startup founded by Dr. Claudia Hulbert and Dr. Bertrand Rouet-Leduc in 2020 in Los Alamos, New Mexico. The Geolabe team developed a method that uses artificial intelligence (AI) to automatically detect methane emissions on a global scale.
      This image taken from a NASA visualization shows the complex patterns of methane emissions around the globe in 2018, based on data from satellites, inventories of human activities, and NASA global computer models. Credit: NASA’s Scientific Visualization Studio As global temperatures rise to record highs, the pressure to curb greenhouse gas emissions has intensified. Limiting methane emissions is particularly important since methane is the second largest contributor to global warming, and is estimated to account for approximately a third of global warming to date. Moreover, because methane stays in the atmosphere for a shorter amount of time compared to CO2, curbing methane emissions is widely considered to be one of the fastest ways to slow down the rate of global warming.
      However, monitoring methane emissions and determining their quantities has been challenging due to the limitations of existing detection methods. Methane plumes are invisible and odorless, so they are typically detected with specialized equipment such as infrared cameras. The difficulty in finding these leaks from space is akin to finding a needle in a haystack. Leaks are distributed around the globe, and most of the methane plumes are relatively small, making them easy to miss in satellite data.
      Multispectral satellite imagery has emerged as a viable methane detection tool in recent years, enabling routine measurements of methane plumes at a global scale every few days. However, with respect to methane, these measurements suffer from very poor signal to noise ratio, which has thus far allowed detection of only very large emissions (2-3 tons/hour) using manual methods.
      This landscape of “mountains” and “valleys” speckled with glittering stars is actually the edge of a nearby, young, star-forming region called NGC 3324 in the Carina Nebula. Captured in infrared light by NASA’s new James Webb Space Telescope, this image reveals for the first time previously invisible areas of star birth. Credit: NASA, ESA, CSA, and STScI The Geolabe team has developed a deep learning architecture that automatically identifies methane signatures in existing open-source spectral satellite data and deconvolves the signal from the noise. This AI method enables automatic detection of methane leaks at 200kg/hour and above, which account for over 85% of the methane emissions in well-studied, large oil and gas basins. Information gained using this new technique could help inform efforts to mitigate methane emissions on Earth and automatically validate their effects. This Geolabe project was featured in Nature Communications on May 14, 2024.
      SPONSORING ORGANIZATION
      NASA Science Mission Directorate
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    • By NASA
      Manil Maskey (ST11/IMPACT) represented NASA at a discussion on the National Artificial Intelligence Research Resource (NAIRR) Pilot program held on Capitol Hill. The event brought together key members of the House AI Caucus, including Representatives Anna Eshoo, Bill Foster, Haley Stevens, Jim Baird, and Sean Casten. In attendance were several congressional staffers and the director of the National Science Foundation. During the discussion, Dr. Maskey highlighted the AI initiatives of NASA’s Science Mission Directorate (SMD) and emphasized the potential benefits of the NAIRR to NASA’s activities. He also showcased the advancements in SMD’s AI foundation model developments. The event served as a platform for sharing insights and fostering collaboration between NASA, other agencies, and key legislative stakeholders on the future of AI research and its applications.
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    • By NASA
      Manil Maskey (ST11/IMPACT) was an invited panelist at the United States Geospatial Intelligence Foundation (USGIF) organized GEOINT Symposium Panel titled “Geo-GPT” for Real-Time Geospatial Discovery. The panel explored the convergence of foundational artificial intelligence models beyond large language models, unveiling the potential for groundbreaking conversational “GeoGPT” capabilities that enable real-time geospatial discovery. The discussion centered on the fusion of language processing, computer vision, and spatial reasoning to enable dynamic and interactive exploration for GEOINT planning and response missions. The panel highlighted how the integration of diverse AI models can enhance the richness and accuracy of geospatial conversational AI experiences. This allows seamless interactions between humans and machines, empowering users to intuitively engage with real-time maps, interrogate them, and receive insights through natural language dialogue. Maskey shared insights on the NASA Science Mission Directorate’s (SMD’s) activities in the development and use of large language models (LLMs) and foundation models.
      The USGIF is an educational foundation dedicated to promoting the geospatial intelligence tradecraft. It aims to develop a stronger GEOINT community by bringing together government, industry, academia, professional organizations, and individuals to address national security challenges through geospatial intelligence. The recording of the panel can be found here. – https://www.youtube.com/watch?v=oHzsIe2Kfmo.

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